Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Frida - 26 februari 2010 11:08

Igår hade vi studiebesök här på gården. Det var Norra Västerbottens Koklubb som kom förbi innan årsmötet.   Det var trevligt, ett 30-tal dök upp. Tyvärr hinner man ju inte prata med alla, men man får försöka svar på frågor så gott de går. Hoppas iaf att besökarna var nöjda.

Vi väntar nu på grindarna vi beställt för att göra klart i gamla lagår'n för kalvarna så blir de nytt o snyggt.   


Efter en natt med lite sömn p.g.a stooor mage så var man liiiite grinig när Theodor sa "mamma" klockan 05,12   Då hade han sovit klart, fick honom iaf att ligga kvar i sängen tills Markus skulle upp. Tack o lov tog han med sig Theodor så jag fick vila en liten stund till, tack!     


Satt och såg Pippi på de 7 haven, med lilleman när Markus kom in. Pippi (hunden) började skälla en anings mer än hon brukar så jag undrade hur markus såg ut för att skrämma pippi så där...   

Han kom iaf inbärandes på en Jerseykalv (!!) en kviga.   Stella gumman min hade alltså kalvat och Markus ville överraska mig nu när man inte är så smidig att man kan skutta till lagår'n. Så jag o Theodor fick klappa en stund innan hon fick gå ut till sin komamma igen! Och jag fick städa vardagsrummet   

I helgen får vi efterlängtat besök! Anders & Maria kommer ner!    

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards