Alla inlägg under juni 2012

Av Frida - 30 juni 2012 12:22

Nu har jag tagit mig ut på betet och fotat lite! Det nya objektivet fick komma till användning!   

Först ut är min darling! 590 Nola EX90

 

590 Nola EX90 igen

 

644 Rosa e Nemo x Professor

 

655 Nola GP83 e Talent

 

623 Rosa e Poker NC

 

616 Rosa GP84 e Test

   

625 Dinka GP84 e Ikaros x Iceman


Over and out

Av Frida - 22 juni 2012 17:20

Sommarblommorna jag fick av farmor!

 

Theodor klättrar in i Br. Forsbergs stoooora Fendt

 

Midsommar mellanmål vid havet!

 

Bonden pustar ut efter 1a skörden!

 

Jane VG88 e Salen. Blir 4e kalvare i höst.

 

Designe GP84 e Gilbert. Blir 2a kalvare i höst!

   

Å så Sonya GP83 som oxå blir 2a kalvare i höst!


Glad midsommarhelg allihopa!

Av Frida - 22 juni 2012 10:03

1a skörden är klar!! 2 plansilofack blev fulla! Det lilla ska vi utfodra från under sensommaren och hösten!

Det tog 4 dagar p.g.a lite maskinstrul, men 21.30 igår var det lilla facket täckt!! Sååå skönt!!

TACK till barnens farmor som ställer upp och passar barn medans vi har täckt silosar!!

Å pappa som lagar och rätar rör både under och utanför arbetstid!


Min snälla farmor ska oxå ha ett tack då hon alltid skickar blommor till mig att plantera i mina lådor!


Kalvningar kommer nu...Prudence i Juli och även 3 embryon! Men närmast har vi en av mina favoriter. Hon är en snygg Talent som blir 2a kalvare. 1a laktationen gjorde hon nära 12000kg så det blir nu spännande att se nästa!

Av Frida - 7 juni 2012 20:56

Nu har kalvar o kvigor fått  komma ut!  

Majken e Security x Calimero 

 

Tometta e Hold up x Calimero

 

Fina Suzette RC e Sahara x Suzette VG87

 

Suzette igen

 

Pirpana e Modem x Copper

 

Maud RC e Rustler x RedBull   

Av Frida - 5 juni 2012 19:06

Å de blir så glada att få komma ut!  

2 av våra bästa ayrshire, Majken VG blir 4:e kalvare till hösten. Orre VG88 blir oxå 4:e kalvare till hösten!

 

Glada Designe hoppar! Tometta och Majken bredvid!

 

Designe, en Annelund import! Hon är en Gilbert x Gibson. Hon bara växer å växter! Blir 2:a kalvare till hösten!

 

Bokehill Kite Sonya! 2:a kalvare till hösten! 

 

Wilma som vi samäger med Norrabyns Holstein hoppas och skuttar trots sina 5 år! 

   

Wilma VG88 kalvar i höst!  

Av Frida - 4 juni 2012 20:19

Aldrig har vi väl varit färdiga med vårbruk så här tidigt, härligt att det känns i tid att den nya maskinen fungerar!


Nu har vi sinlagt lite äldre damer, Jane VG88, Wilma VG88, Sonya GP83 m. fl som ska ut på sinkobete imorgon!   Ska ha kameran i högsta hugg, då de blir så lyckliga kossorna!    


Även dr. kvigor har fått komma ut på tråden! Ifjol hade vi så att till och med 4 månaders kalvar fick ha kontakt med tråden så nu hoppas vi att det ska gå super bra i år!


Fick bekräftelse på att de önskade embryona fanns tillgängliga så nu kommer ett gäng till under sommaren, bara 4 kvar i kärlet nu.   


När alla djuren kommit ut blir det till att se över maskinerna, nu har det ju regnat i några dagar så kommer nu värmen så är det nog bara att köra om några veckor!   


På djurfronten är det ganska lugnt annars, en spännande kalvning på g nu strax...   


Annars så har jag planterat om mina jordgubbar, hade dessa i en träpyramid tidigare, men fick in brännässlor!  H-A-T-A-R dessa otyg! Man tar i nässlan vid jorden och sliter och så vippar det i en annan nässla 10 meter bort! Hur övervinner man ett sådant rotsystem!?  !??    

Trodde dock inte att 3x2 pallkragar rymde så mycke jord...shit va jag fick skotta! Barnen stod bredvid och samla mask  


Over and out


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards