Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Böna...

Av Frida - 11 december 2009 21:46

Fredagar...då är man trött på morgonen,   Så jag blev lite förvånad när det komme ett MMS, från drängen Mattias, strax efter 6 när jag satt på bussen på väg till jobbet. I mitt ovakna tillstånd ser jag en bild på en brunsidig liten kalv med följande text "Det blev en liten tjur"   Hjärnan ko igång...Böna hade alltså kalvat och de blev en tjur oxå! Herregud, man börjar ju undra om Markus mixtrat med doserna...  Å sexad fjällrasungtjur är ju som sagt inte sååå lätt att få tag på. Jag skickade iaf vidare MMSet till Markus och han som låg i feber var då snabb att svara den här gången "Ha ha"   


Jag hoppas dock att Böna kommer att vara som en urko och leva tills hon är 15 år och på så sätt fylla lagårn med prickiga hondjur   . Jag och Mattias hjälptes åt att skicka henne en sväng genom Roboten, gick väl ganska bra, hon är ju så liten så hon klättrade över armen några gånger innan hon fick erkänna sig besegrad av ett låååångt rött tålamod!

4 kalvningar kvar i December. 3 kvigor och 1 förstakalvare. Ha de gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 21 juli 2017 21:56

2 Gold-Red döttrar tar nu sinperiod. Den röda, Inksou, avslutar laktation 1 på 11074kg och den svarta, Nocka, avslutar laktation 2 på 10700kg. ...

Av Frida - 18 december 2016 22:33

Fick en tidig julklapp, en Doorman kviga på Carola familjen. ? var några år sen Lennart och Marion tog in dom till Sverige från Startmoor i Kanada. ...

Av Frida - 1 november 2016 20:43


Nu är vintern på ingång så sista utegänget fick komma in idag. Adonis Nibblet och Burdette Orre. ...

Av Frida - 18 juni 2016 00:18


Onsdag kväll täckte vi 1a skörden. Hade verkligen tur med vädret! :-) Blev nästan en full silo. Ett stort tack till alla duktiga människor vi har omkring oss, Mattias, Petter, Frida d.y & Göran. ...

Av Frida - 7 juni 2016 23:09


Det här är en sånn där händelse vi kommer att se tillbaka på när vi blir äldre och minnas med glädje. Vi har inte många Ayrshirekor men vi är stolta över de vi har. Ett mål vi uppnått och en önskan hade varit att Markus far hade fått vara med oss o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards